joi, 20 noiembrie 2008

“File” de campanie...

Mai e ceva mai mult de o săptămână din campania electorală. M-am întâlnit cu cei care ar trebui să mă voteze la corturile de campanie, pe stradă, în parc şi oriunde altundeva unde am avut posibilitatea. Le-am dovedit că mă interesează problemele cu care se confruntă, că le cunosc şi că fac tot posibilul să le rezolv. Atât cât îmi stă în putere. E ca un fel de “trafic de influenţă” pe lângă cei abilitaţi să rezolve aceste probleme locale.

Dar, stimată doamnă Săceanu, stimate domn Tănase şi toţi ceilalţi care mi-aţi semnalat probleme reale şi care vă apasă în viaţa de zi cu zi, odată cu obţinerea mandatului de parlamentar nu vreţi ca, pe lângă micul lobby local, să mă ocup de problemele adevărate ale naţiunii? Înteleg nevoia de a vă fi mai bine acasă, în jurul blocului, în piaţa din cartier şi aşa mai departe, dar ce ar fi dacă am colabora în încercarea de a face din ţara asta un loc în care să ne simţim mai bine cu toţii, mai în siguranţă, mai în curăţenie. Depinde de fiecare dintre noi să ajungem la ceea ce ne dorim. Dacă ne dorim să rămânem în mizeria (umană) care ne înconjoară, stăm pe margine şi ne uităm cum alţii îşi bat joc de noi. Dacă nu, singura variantă este să ne implicăm şi să ne unim eforturile!

Nu vreau să minimalizez importanţa problemelor locale, dar hai să gândim mai departe şi să vedem cum facem să “trăim bine” cu toţii. Ştiu că poate părea o sintagmă expirată, dar eu sunt convins că poate deveni realitate.

Acum aveţi ocazia să dovediţi că vă pasă cu adevărat. Acum ştiţi pe cine să trageţi la răspundere dacă ţara nu urmează cursul pe care vi l-aţi dorit. Dacă cel care v-a cerut votul se duce în Parlament ca să doarmă şi să-şi vadă de propriile interese sau ca să vă reprezinte cu adevărat.

Unii îmi reproşeaza că nu sunt cunoscut şi se întreabă de ce m-ar vota. Dar dacă aş fi fost cunoscut, aş fi fost “unul dintre ei”. Unul dintre cei care v-au dezamăgit, unul dintre cei pe care îi înjuraţi pentru că sunt parlamentari, unul care nu vă reprezintă cu adevărat.

Ei bine, vin în faţa Dvs. tocmai pentru că nu am fost printre ei, pentru că sunt unul dintre voi, pentru că ştiu şi vreau să fac ceea ce este bine. PENTRU VOI!

4 comentarii:

Anonim spunea...

Stimate domnule Petrescu, pe 18/11, ziarul Bursa a publicat urmatorul editorial: http://www.bursa.ro/on-line/s=editorial&articol=37632.html

Prin prisma faptului ca partidul Dvs. are o serie de initiative legate de reducerea cheltuielilor in administratie, va rog sa comentati acest articol.
In cazul in care promiteti ca veti sustine o astfel de initiativa, va promit ca voi lua in calcul foarte serios candidatura Dvs.
O zi buna.

Cristian Petrescu spunea...

Profit de faptul ca ati postat si pe blogul meu aceasta intrebare (nu doar pe situl thinkopolis.eu), pentru a arata raspunsul meu si aici:

Va multumesc pentru intrebare si mai ales pentru ca am aflat cu aceasta ocazie de acest editorial, care mi se pare de exceptie, desi parerea mea despre autor nu era chiar cea mai buna.
Inteleg ca intrebarea Dvs. se refera la faptul ca parlamentarii isi stabilesc singuri salariile (ca altfel ar fi multe lucruri de comentat).
Binenteles ca este anormal ca un individ sau un grup de indivizi sa fie capabili sa-si reglementeze dupa bunul plac veniturile ce urmeaza sa le revina.
Este o idee destul de buna aceasta, ca hotararile respective sa intre in vigoare doar din mandatul urmator. Ce se intampla acum e un fel de a schimba regulile in timpul jocului.
Avand in vedere chiar criza economica, ar putea fi totusi periculoasa aceasta solutie. Cred cat se poate de sincer ca parlamentarii nu trebuie sa aiba mai multe privilegii decat merita. Cu toate acestea, sunt totusi demnitarii unui stat, cei care trebuie sa duca tara pe directia cea buna...
Asadar, mi se pare mult mai fezabila propunerea ca veniturile parlamentarilor sa depinda de veniturile cetatenilor. In acest fel, numai o crestere reala a nivelului de trai al populatiei ar duce si la o crestere a salariilor parlamentarilor. Concret, se poate realiza printr-o prevedere conform careia salariul parlamentarului este egal cu "n" salarii medii pe economie.
Asa ar avea tot interesul ca salariile sa creasca in mod real si ca economia sa mearga bine. Nici macar cetatenii n-ar mai fi nemultumiti, stiind ca veniturile parlamentarilor sunt proportionale cu ale lor.
Va multumesc inca o data pentru mesajul adresat si sper ca raspunsul meu v-a satisfacut.
Toate cele bune!

ionut_stoica spunea...

Domnule, Petrescu, da, aveti dreptate, e bine sa stim ca e cineva acolo in Palatul Parlamentului care ne reprezinta.Dar cred si ca, odata ajuns acolo nu veti fi decat o mica rotita in sistem si daca la nivel local se pot gestiona mai usor problemele, la nivel mai mare, complexitatea problemelor vor face ca eforturile dvs.(aceleasi) sa produca efecte mai mici.
Imi place cum s-a transformat cartierul in care m-am nascut, crescut si locuit o vreme (Circumscriptia D12) - va felicit alaturi de primarul Negoita ati facut se pare treaba buna.
Subscriu la ideea ca parlamentarii ar trebui sa castige proportional cu veniturile populatiei, in felul asta ar fi cointeresati la o crestere a nivelului de trai. In multe domenii e o practica obisnuita ca veniturile sa fie in functie de performante. Salariul parlamentarilor ar putea fi calculat in raport cu indicii economici care reflecta starea economica a populatiei. Astept cu nerabdare legea :)
Si da, va voi vota (locuiesc inca legal in D12-le dvs. )si voi astepta in cei 4 ani de mandat sa apara o lege care sa reglementeze pe bazele enuntate mai sus salariile demnitarilor.

Anonim spunea...

Va acord votul meu duminica, insa ma astept la urmatoarele lucruri:
- sa tineti la curent pe cei care va sustin (cu voturi) cu ce rezultate obtineti pentru acestia chiar aici pe blog (lunar, trimestrial, cum doriti dumneavoastra)
- sa incercati sa depuneti un efort egal pentru cei care va voteaza in comparatie cu cel care-l depuneti pentru partid
- pana la urmatoarele alegeri sa folositi acest blog ca pe o carte de vizita prin care sa se demonstreze cate lucruri pozitive ati facut