miercuri, 19 noiembrie 2008

Tehnica votării

Prieteni şi cunoscuţi mă tot întreaba cum e cu colegiile pentru votul uninominal. Profit de blog pentru a explica un pic.

La alegerile din 30 noiembrie, când nevom alege reprezentanţii în Camera de Deputaţilor şi în Senatul României, fiecare alegător votează pentru un singur candidat, într-o circumscripţie denumită colegiu uninominal. Acesta este o subunitate a unei circumscriptii electorale, in care este atribuit un singur mandat. În acest mod se aleg un deputat şi un senator în fiecare colegiu uninominal.
În întreaga ţară şi în străinătate există 452 de colegii uninominale, exact cât este numărul parlamentarilor reuniţi în cele două camere reprezentative ale parlamentului. Dintre aceştia, 137 sunt senatori şi 315 deputaţi.

În capitală sunt 40 de colegii, 28 pentru deputaţi şi 12 pentru senatori. Cetăţenii vor putea vota doar în secţiile la care sunt arondaţi pe baza domiciliului. Astfel, cei care la data votului sunt în afara colegiului lor, nu vor putea vota.

În sectorul 3 sunt 6 colegii pentru deputaţi (respectiv Colegiile D10,D11, D12, D13, D14, D15). Acestea sunt grupate, trei câte trei, în 2 colegii senatoriale (S5 şi S6).
Pentru informaţii suplimentare referitoare atât la colegiul în care veţi vota cât şi la candidaţii din colegiul vostru, puteţi accesa www.thinkopolis.eu .

Foarte important de ştiut: secţiile de vot îşi păstrează sediile, singura modificare referindu-se doar la numerotarea secţiilor, deci acolo unde aţi votat ultima oară mergeţi şi la 30 noiembrie. În ziua votării, pe 30 noiembrie 2008, secţiile se vor deschide la 7 dimineaţa şi vor închide la orele 21:00.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Domnule Petrescu, va multumesc pentru explicatii! Macar acum mai inteleg si eu cate ceva! Nimeni din actualul guvern nu s-a gandit sa faca o informare asupra ceea ce inseamna acest vot uninominal. Iar eu sunt absolvent de facultate si locuiesc in Bucuresti. Nu vreau sa ma gandesc ce au inteles cei de la sate. Toate cele bune, va doresc sa va respectati promisiunile! Aveti votul meu!

moni spunea...

Am fost impresionata de modalitatea in care v-ati expus ideile privind schimbarile ce le veti realiza pentru binele comunitatii. Ati castigat INCREDEREA SI VOTUL MEU !